torsdag 27 november 2008

Nattstädaren

Jaha då sitter man här igen mitt i natten...Jag har precis bivit klar med min tvätt....Jag har fått det till en lustig vana att tvätta mitt i natten....Det beror mest på att vi i mitt hus har tre maskiner där man kan boka antingen två eller en maskin...Vilket jag tycker är på tok för få maskiner och tar för lång tid att gå vänta på...
Men jag kom på under en stressig peroid att strömmen inte stängs av på nätterna så då kan man knipa alla tre maskiner samtidigt och på så sätt effektivisera tvättandet lite..:) Idag blev det hela fem maskiner:) Klar 01.40. Kan tillägga att tvättstugan ligger i en friliggande lokal ute på gården med-så ingen blir heller störd av det! Å nu när jag har börjat vänja mig vid å ha hela tvättstugan för mig själv så har det bara rullat på.....

När jag var nere sista gången för å hämta tvätten så var det inte riktigt torrt..Och eftersom jag ville ha torra sängkläder i natt så fick de hänga kvar ett tag..Och rastlös som jag är så kan jag inte bara sitta och vänta på att det ska torka utan jag tänkte göra en god gärning och städa upp i den katastrofalt nersmutsade studenttvättstugan....(Mammavarning) Sagt och gjort!
Jag började frenetiskt att putsa, gno, sopa och skura hela tvättstugan.....

När jag stog där med moppen i högsta hugg slog det mig hur komiskt det var egentligen..Att jag står där som en gammal tvättkärring alternativt svart nattstädare i en sketen tvättstuga halv två mitt i natten och gnuggar för kung och fosterland...
Fullkomligt normalt beteende.....eller..??
Okej ni som känner mig hade nog inte blivit ett dugg förvånade om ni hittat mig i en sån situation, men de flesta andra pekar nog mot tiningen och skakar på huvudet...alternativt ringer Psyk akuten....
Haha jaaa herregud vilka situationer det finns egentligen...och en annan klagar på att alla andra är knäppgökar....haha:P


Men rent blev det!

Godnatt!

Inga kommentarer: